Inca de la nastere, corpul tau a ingerat si inhalat o varietate de alimente, bauturi, particule din aer si multe altele. Desi organismul tau a incercat sa scape de cat mai multe dintre aceste toxine, probabil ca nu a reusit niciodata sa-si incheie misiunea. Vestea buna este ca poti stimula procesul de detoxifiere urmand o dieta vegetariana. In continuare, iti vom spune care sunt cele mai bune 7 legume pentru a-ti detoxifia organismul.

1. Sfecla:
Cu un continut mare de zahar si proprietati antioxidante binecunoscute, sfecla reprezinta si o sursa grozava de vitamina A, mangan si nitrati.
Unii simt nevoia sa tempereze gustul sfeclei, asa ca poti incerca sa o folosesti in smoothie-uri cu lapte de soia. De asemenea, o poti razui si adauga intr-o salata de cruditati.
Pe masura ce corpul tau digera sfecla, aceasta purifica sangele si ficatul. Sa nu te surprinda, totusi, daca dupa consumul de sfecla, vei constata ca urina devine rosiatica, portocalie sau roz, acesta fiind un aspect normal al procesului de detoxifiere.

2. Usturoi:
Multe diete de detoxifiere se feresc sa includa usturoiul, ceea ce este o mare greseala, acesta putand fi un adaos interesant in salate si supe.
De-a lungul timpului, usturoiul a fost folosit pentru tratarea a numeroase tulburari, de la oboseala si pana la paraziti intestinali.
Usturoiul este un antiinflamator natural si poate fi folosit inclusiv pentru reducerea nivelului presiunii arteriale. Pentru cei dornici sa-si detoxifice organismul, usturoiul contribuie la indepartarea colesterolului acumulat pe artere, fara a fi nevoie sa recurga la medicamente cu efecte indoielnice.

3. Grapefruit:
Daca intentionezi sa slabesti un pic in timpul curei de detoxifiere (nu doar sa elimini retentia hidrica), este important sa incluzi grapefruitul in dieta. Acest fruct poate adauga un plus de savoare in bauturile vegane. In plus, contribuie la reducerea grasimilor acumulate in ficat, ajutand organismul sa se simta mai usor.

4. Kale:
Vrei sa incluzi un super-aliment in dieta de detoxifiere? Incearca varza kale! Desi contine putine calorii, ofera aprox. 19% din necesarul zilnic de calciu, peste 200% din doza de vitamina A, 134% din necesarul de vitamina C si aproape 700% din concentratia de vitamina K recomandata in dieta unui adult.
De asemenea, este bogata in fitonutrienti si antioxidanti. Deoarece varza kale cruda este foarte crocanta, este preferabil sa o toci marunt cand o folosesti in salata.

5. Combina lucerna (alfalfa), spanac si sparanghel:
Cand corpul tau este saturat de toxine, vitaminele din grupa B sunt epuizate rapid. Adauga alfalfa, spanac si sparanghel in programul de detoxifiere pentru a normaliza nivelul de vitamine B, care contribuie la echilibrarea organismului si iti imbunatateste capacitatea de a gestiona stresul. De asemenea, aceste legume sunt de ajutor in eliminarea toxinelor acumulate in organism. De fapt, vegetarienii care includ aceste legume in dietele lor se simt mai bine intr-un timp foarte scurt.

La ce sa te astepti dupa cura de detoxifiere:
Daca ai mai incercat cure de detoxifiere in trecut, s-ar putea sa descoperi ca planul de detoxifiere bazat pe legume aduce rezultate neasteptate. In functie de tipul toxinelor din corpul tau, detoxifierea poate dura de la cateva zile si pana la cateva saptamani. In aceasta perioada, s-ar putea sa observi una sau mai multe dintre aceste usoare modificari in ce priveste corpul tau:

• In primul rand, s-ar putea sa mergi la toaleta mai des decat de obicei. Este normal cand consumi cantitati mai mari de fructe si legume.
• In al doilea rand, s-ar putea sa-ti fie mai greu sa adormi noaptea. Pe masura ce organismul tau traverseaza procesul de recuperare, nivelul de energie va creste. Daca nu observi o influenta negativa asupra abilitatilor cognitive (ceea ce n-ar trebui sa se intample), aceasta usoara insomnie n-ar trebui sa fie un motiv de ingrijorare si va trece cu timpul.
• In plus, vei incepe sa-ti simti corpul mai usor. Desi s-ar putea sa nu slabesti, organismul tau va avea mai putin de lucru, asa ca nu vei mai avea stari de moliciune dupa mese.