0728001177 contact@vitaplus.ro

Epifiza (sau glanda pineala) este responsabila pentru productia de melatonina, un hormon necesar pentru reglarea ritmului circadian si pentru un somn odihnitor pe timpul noptii. Corpul produce intre 5 si 25 mcg de melatonina in fiecare noapte. Aceasta cantitate scade pe masura ce imbatranim, ceea ce poate duce la stari de neliniste si probleme cu somnul.

Stiai ca fiecare planta de pe Pamant contine o anumita cantitate de melatonina? Ca si oamenii, plantele sunt nevoite sa se adapteze la ciclurile de lumina/intuneric pentru a supravietui, ceea ce inseamna ca iti poti imbunatati nivelul de melatonina in mod natural, consumand mai multe alimente cu continut mare de melatonina.

Studiile au aratat ca anumite fructe tropicale au efecte semnificative in ce priveste stimularea productiei de melatonina, favorizand un somn odihnitor.
Cercetatorii au masurat nivelul de melatonina din corp, urmarind concentratia de 6-sufatoximelatonina (aMT6s). Acestia au descoperit ca ananasul, bananele si portocalele au capacitatea de a creste nivelul melatoninei in mod semnificativ. Ananasul a sporit prezenta aMT6s cu peste 266%, in timp ce bananele au imbunatit nivelul melatoninei cu 180%. Portocalele au crescut concentratia de melatonina cu aproximativ 47%.

Alte studii au aratat ca ciresele contin o concentratie semnificativa de melatonina, fiind asociate cu un somn profund, de calitate mai buna.

De asemenea, consumul de alimente bogate in niacinamida, vitamina B6, calciu si magneziu pot fi de ajutor. Niacinamida se gaseste in legume verzi, peste si carne rosie. Vitamina B6 se gaseste din abundenta in carnea de curcan si pui, precum si in banane. Verdeturile si laptele contin calciu, iar magneziul se gaseste in legumele cu frunze verzi precum varza, salata verde si broccoli, precum si in cereale integrale si leguminoase.

Bananele sunt bogate in aminoacidul L-triptofan, care este convertit in 5-HTP, care la randul sau, este convertit in serotonina (care favorizeaza si somnul) si melatonina. In plus, aceste fructe reprezinta o sursa excelenta de potasiu si magneziu, care, printre altele, contribuie la relaxarea muschilor. Cand corpul este relaxat, de obicei si mintea se simte la fel, permitandu-ti sa adormi mai usor.

Alte alimente care imbunatatesc, in mod natural, nivelul de melatonina sunt: ovazul, porumbul dulce, orezul, ghimbirul, tomatele si orzul.