Social media
1

Te-ai intrebat vreodata de ce unele persoane adora sa faca miscare, in timp ce altele considera ca exercitiile fizice sunt o corvoada? Se pare ca exista o explicatie stiintifica pentru faptul ca unii indivizi prefera un stil de viata activ. Daca detesti exercitiile fizice, esti pe cale sa afli ca nu-i atat de greu sa devii un pasionat al antrenamentelor.

 

Conform unui nou studiu, publicat in jurnalul BMC Public Health, secretul de a te indragosti de exercitiile fizice este simplu si are legatura cu modificarea mentalitatii. Michelle Segar afirma ca oamenii incep, de obicei, un program de exercitii din motive gresite – cum ar fi reducerea greutatii corporale – si apoi renunta la antrenamente pentru ca nu obtin rezultate imediat.

Pentru acest studiu, Segar si echipa sa de cercetatori au intervievat 40 de femei cu varsta cuprinsa intre 22 si 49 de ani pentru a afla ce anume le face sa se simta fericite si multumite. Apoi, cercetatorii au incercat sa afle daca opiniile femeilor privind exercitiile se aflau in favoarea sau in contradictie cu aspectele care le aduceau fericire.

 

Atat persoanelor carora nu le placeau exercitiile fizice, cat si cele pasionate de antrenamente isi doreau aceleasi trei lucruri, si anume sa interactioneze cu alte persoane, sa se simta relaxate in timpul liber si sa-si implineasca telurile, fie ele in viata personala, cariera sau doar lista de activitati zilnice.

Dar iata in ce a constat diferenta dintre grupuri. Femeile  care nu exerseaza regulat nu au parte de relaxare si socializare, si nu se apropie nici de atingerea scopurilor propuse in viata. In schimb, femeile care practica sport regulat considera ca exercitiile fizice favorizeaza aspectele care le aduc fericire.

 

Cu alte cuvinte, cei care nu fac miscare considera exercitiile fizice ca fiind o piedica si opusul relaxarii. Aceste persoane considera sportul ca fiind o activitate murdara si obositoare, o corvoada pe care o practica doar din obligatie si, cand nu se pot dedica unui program de antrenamente, raman cu sentimentul esecului. Aceste femei simt ca sportul le instraineaza sau considera ca au esuat atunci cand au incercat sa-l practice in trecut. Practic, nu prea stiu in ce consta un program de exercitii fizice.

Femeile care exerseaza regulat considera antrenamentele ca fiind parte din lucrurile care le aduc fericire in viata – interactiune sociala, relaxare si sentimentul implinirii. Asta inseamna ca aceste femei se simt bine cand fac miscare si apreciaza sportul in loc sa il considere o corvoada.

 

Michelle Segar afirma ca persoanele sedentare au o conceptie gresita asupra exercitiilor fizice, crezand ca o activitate intensa este cea mai buna forma de exercitiu, mai ales din cauza studiilor publicate anterior si a mesajelor promovate in domeniul fitnessului. Din contra, noile recomandari pentru activitatile fizice ofera o gama variata de optiuni, astfel incat putem alege genul de exercitii care ni se potriveste.

Se recomanda ca adultii cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 de ani sa practice cel putin 150 de minute de exercitii fizice de tip aerobic, de intensitate moderata, pe parcursul a 3 pana la 5 zile pe saptamana.

 

Daca esti una dintre persoanele carora nu le place sa faca miscare, este destul de usor sa-si schimbi perspectiva si sa inceapa sa-ti placa. Ar trebui sa folosesti exercitiile fizice drept mod de relaxare, sa te intalnesti cu prietenii sau persoanele dragi si sa mergeti impreuna la o plimbare pentru ca o viata activa si iesirile in aer liber imbunatatesc dispozitia si te ajuta sa te simti bine.

 

Daca apreciezi activitatile in aer liber, poti opta pentru o plimbare sau drumetie. Vrei sa-ti faci prieteni noi? Incearca sa te inscrii intr-un grup de fitness. Daca vrei sa inveti metode de autoaparare, opteaza pentru cursuri de arte martiale. Daca te afli mereu in miscare, cand ai timp, poti lua in considerare mersul pe jos sau ciclismul. Daca ai copii, petreceti timpul sarind coarda sau iesiti impreuna la o plimbare cu bicicleta.

Si, daca in general, antrenamentele de mare intensitate te descurajeaza, cauta exercitii cardio de intensitate redusa. Este un nou trend de fitness sigur si eficient care contribuie la cresterea rezistentei cardiovasculare si chiar a fortei musculare, fara te epuizeze.

 

In concluzie, practica un program de exercitii fizice care sa te faca sa te simti bine – nu doar pentru a arde calorii – si retine ca orice forma de miscare este mai buna decat sedentarismul. Sa faci miscare nu inseamna sa petreci o ora alergand pe banda rulanta daca detesti sa stai inchis intr-o camera. Important este sa gasesti moduri prin care sa continui sa te misti.

Social media
1