Cu totii ne dorim un par sanatos sau o piele vesnic tanara, iar solutia este sa ne hranim corespunzator, pornind din interior. In continuare, iti prezentam o lista de vitamine si minerale de care organismul are nevoie pentru mentinerea sanatatii pielii, parului si a unghiilor.

  1. Vitamina A

Vitamina A (acidul retinoic) mentine acuitatea vizuala, favorizeaza dezvoltarea celulelor si, in cazul pielii, stimuleaza productia colagenului. In prezent, se stie ca vitamina A protejeaza impotriva efectelor nocive ale razelor ultraviolete (UV). O crema pe baza de vitamina A poate imbunatati aspectul tenului si poate preveni acneea.

 

  1. Vitamina B12

Cunoscuta si sub denumirea de cobalamina sau cianocobalamina, vitamina B12 este una dintre cele opt vitamine din complexul  de vitamine B. Fiecare vitamina B are o functie unica si toate actioneaza impreuna pentru mentinerea starii de sanatate. Vitaminele B sunt solubile in apa, deci nu sunt retinute in organism. De aceea trebuie sa aducem un aport constant prin dieta sau folosind suplimente alimentare pe baza de vitamine din complexul B. Vitamina B12 mentine sanatatea globulelor rosii si a sistemului nervos. Imbunatateste metabolismul pielii si aspectul parului, deoarece favorizeaza accesul nutrientilor la nivelul scalpului si stimuleaza cresterea sanatoasa a foliculilor pilosi. De asemenea, vitamina B12 mentine o culoare vibranta a parului!

Mananca: ficat, oua, lactate, crustacee, cereale imbogatite cu vitamine B sau poti incearca suplimentele alimentare cu vitamina B12*.

*Adreseaza-te medicului pentru a afla doza potrivita pentru tine.

 

  1. Vitamina C

Unul dintre cei mai buni antioxidanti, vitamina C (acidul ascorbic) protejeaza impotriva actiunii radicalilor liberi, indusa asupra pielii de catre expunerea la radiatiile UV si poluare. Imbunatateste productia de colagen, atenueaza cicatricile si reduce inflamatia produsa de expunerea la soare. Bonus? Vitaminele C si A functioneaza perfect impreuna pentru a contribui la mentinere aspectului tanar al pielii.

Mananca: citrice proaspete.

 

  1. Vitamina D

Desi vitamina D este cunoscuta mai ales pentru efectele benefice asupra inimii, sanatatii oaselor si sistemului imunitar, unele studii arata ca ar putea avea influenta pozitiva si asupra pielii. Conform unui studiu din 2004, vitamina D previne aparitia ridurilor si protejeaza impotriva factorilor de stres din mediul inconjurator. Desi vitamina D nu are efect antioxidant, se crede ca actioneaza in mod similar. Bucura-te de soare dar nu uita sa te protejezi cu lotiuni si creme cu factor de protectie UV.

Mananca: Peste gras precum somonul, tonul si macroul, branzeturi, galbenus de ou, sucuri de fructe si produse lactate sau poti incerca suplimentele alimentare cu vitamina D*.

*Adreseaza-te medicului pentru a afla doza potrivita pentru tine.

 

  1. Vitamina E

Un antioxidant binecunoscut, vitamina E (tocoferolul) are cu siguranta beneficii asupra organismului, dar, cand vine vorba despre piele, e un pic mai complicat. Desi este promovata ca remediu impotriva cicatricilor si, intr-unele cazuri, ca tratament impotriva eczemelor, nu exista suficiente studii stiintifice care sa confirme aceste afirmatii. De fapt, conform Asociatiei Americane de Dermatologie, aceasta vitamina ar putea fi cea mai comuna cauza a alergiilor pielii. Intrucat exista multe alte optiuni pentru mentinerea sanatatii pielii, se recomanda precautie in folosirea acestei vitamine.

 

  1. Acidul folic

Acidul folic contribuie la eliminarea toxinelor, motiv pentru care are efect benefic asupra oricarui organ si este cunoscut pentru stralucirea pe care o confera parului.

Mananca: legume cu frunze verzi, banane, portocale, fasole, rosii, carne, peste, oua, legume, cereale, ciuperci, capsuni si broccoli.

 

  1. Biotina

Unghii casante? E timpul pentru biotina. Aceasta vitamina este recomandata pentru intarirea unghiilor si stimularea cresterii parului.

Mananca: arahide, migdale, tarate de grau, somon, branza cu continut redus de grasimi, avocado sau incearca suplimentele pe baza de biotina*.

*Adreseaza-te medicului pentru a afla doza potrivita pentru tine.

 

  1. Vitamina K

Ai o problema cu cearcanele? Se pot datora mostenirii genetice, pigmentarii sau permeabilitatii capilarelor. Daca este vorba despre ultima cauza, vitamina K poate fi ingredientul cheie necesar pentru corectarea cearcanelor doarece are un rol important in coagularea sangelui.

 

  1. Vitamina B3

Cercetatorii australieni au realizat un studiu conform caruia nicotinamida (vitamina B3) reduce semnificativ incidenta cancerului de piele. Pe parcursul unui an, s-a efectuat un studiu asupra a 386 de persoane, jumatate din grup administrand 500mg de nicotinamida de doua ori pe zi, iar cealalta jumatate primind un produs cu efect placebo. Cercetatorii au constatat ca persoanele care folosisera vitamina B3 au redus cu 23% riscul de a dezvolta unele tipuri de cancer de piele. De asemenea, nicotinamida ar putea fi utila pentru reducerea rosetii pielii.

 

  1. Acizii grasi Omega 3

Acizii grasi Omega 3 sunt grasimi sanatoare, recunoscute pentru sustinerea sanatatii inimii si a pielii.

Mananca: peste gras (mai ales ton si somon), nuci, ulei de rapita si seminte de in

 

  1. Coenzima Q10

Coenzima Q10 reduce deteriorarea celulelor si stimuleaza dezvoltarea celor noi. In urma unui studiu efectuat in Japonia, adultii care au administrat capsule de coenzima Q10 au remarcat o reducere a adancimii ridurilor dupa doua saptamani de tratament.

 

  1. Seleniul

Seleniul este cel mai util pentru reducerea rosetii pielii. De asemenea, poate fi de ajutor impotriva matretii si a cojilor de la nivelul scalpului.

 

  1. Zincul

Zincul este nu numai un protector eficient impotriva razelor soarelui, dar are si efect antiinflamator in cazul acneei. Deoarece stimuleaza regenerarea celulelor, ar putea reduce si productia de sebum, prevenind astuparea porilor.